Ekonomia

Ekonomia Jak zarabiac?

System ekonomii na Craftlandii jest ciągle rozwijany i pilnowany przez administrację, a wszystko to abyście mogli dobrze się bawić. Walutą dostępną w ramach serwera są Craftyliony, które to gracz może zdobyć na różne sposoby o czym za chwilę, a przechowuje je w wirtualnym /bank lub w postaci papierowych banknotów, które możecie wytworzyć wpisując /bank kwota. Jeżeli chcecie ponownie wpłacić banknot użyjcie go prawym przyciskiem myszy lub wpiszcie /bank wplac, aby wpłacić wszystkie banknoty jakie posiadacie w ekwipunku. Banknoty posłużą wam do wszelkiego rodzaju handlu pomiędzy sobą i nie tylko. 

Opisy poszczególnych systemów ekonomii:

Profesje - Są one jedną z podstawowych form zarabiania. Każdy gracz może dowolnie wykonywać prace przewidziane w 5 profesjach (Drwal , Górnik, Farmer, Rybak, Łowca). Zależnie od rodzaju akcji jaką gracz podejmie oraz jego poziomu w danej profesji otrzymuje się wynagrodzenie oraz doświadczenie. Jest to podstawowa forma, ale nie daje ona zbyt wielkich profitów z powodu jej usytuowania w roli początkowej opcji zarobkowej, a także aby wzmacniać znaczenie handlu.

Dostępne komendy:

  • /profesje info - Pokazuje aktualne poziomy gracza we wszystkich profesjach.
  •  /profesje staty <nazwaProfesji> - Możesz sprawdzić TOP 15 osób z danej profesji według poziomów.

Handel - Możecie dowolnie handlować pomiędzy sobą, a do tego celu przygotowaliśmy pomoc w postaci /handel nickgracza. W momencie wysłania prośby o handel druga osoba wpisując tak samo wasz nick akceptuje ofertę i tym samym pojawi się okno handlowe. Po wrzuceniu przedmiotów do handlu klikacie oboje czerwone szło i akceptujecie obustronnie oferty, a po 5 sekundach wymiana następuje automatycznie. Należy pamiętać, że handlowanie działa w odległości 10 kratek od drugiej osoby. Możecie też odrzucić zapytanie poprzez /handel odrzuc.

Sklepy - Ta forma dostępna jest w ramach systemu Miast/Osad, a także Projektów. Każdy taki podmiot na serwerze, który odblokował tą funkcje umożliwia swoim mieszkańcom tworzenia automatycznych sklepów. Taki sklep dostępny jest dla każdego gracza, który fizycznie jest na miejscu. Dodatkowo każda oferta, która w nich się znajduje zaprezentowana jest na Forum oraz Discord gdzie gracze mają natomiast możliwość wyszukania interesujących ich przedmiotów.

Podatki - System ten dostępny jest tylko w ramach Miast i Osad, a przy pewnych wyjątkowych warunkach także w Projektach. Polega on na zbieraniu automatycznie podatków od graczy, którzy dokonują opodatkowanych czynności ekonomicznych np. wykonywanie profesji. Podatki nie są jeszcze wykorzystywane, lecz gdy tylko się pojawią zostanie opisane jakie podatki są dostępne, a także jakie warunki ich otrzymania są określone. Dla przykładu podatek od transakcji w sklepach trafia do podmiotu, na którego terenie sklep się znajduje. Podatek od profesji trafia według przynależności gracza, czyli gdy jesteś mieszkańcem danego miasta/osady otrzyma ona podatek od wykonywanej przez ciebie pracy. 

Dotacje serwerowe - To wyjątkowa opcja, która jest udostępniania od czasu do czasu przez administrację, aby wspomóc rozwój obiecujących miejsc na serwerze. Środki pobrane z wszelkiego rodzaju podatków oraz sprzedaży kul mogą zostać wykorzystane w formie bezzwrotnych dofinansowań do celów danego miasta lub projektu. Wszelkie informacje na ten temat udostępniane są na forum.

Konkursy/Eventy - Oczywiście podczas takich wydarzeń macie możliwość nie tylko zarobienia realnych pieniędzy, ale także nagród, w które wlicza się także serwerowa waluta. 

Polecenia - Ta szczególna forma pozwala nie tylko tobie otrzymać dodatkowe środki na ochronę, ale także wspiera serwer w rozwoju i pozyskaniu nowych twarzy. Twoje zadanie jest proste! Zachęcić jak największą ilość nowych osób, aby grały z nami na serwerze. Wystarczy, że osoba polecona po wejściu na serwer użyje komendy /polecam nick, a tym samym na twoje konto wpłynie odpowiednia nagroda. Możesz też poprosić osobę o uznanie Cię jako polecającego poprzez /polecony nick, a także sprawdzić swojego polecającego oraz listę poleconych osób komendą /poleceni Są jednak pewne warunki! Zanim wypłacimy nagrodę gracz, który gra z polecenia musi spędzić aktywnie w grze dwie godziny. Za taką osobę otrzymasz 1000C, ale to nie koniec! Gdy tylko taka osoba osiągnie 24 godziny czasu gry dorzucimy kolejne 1000C, następnie za 72h = 2000C, 120h = 2500C, aby ostatecznie po przekroczeniu 300h dać tobie wyjątkową finalną nagrodę 10 000C!

Regularne granie - Za grę codziennie jesteście w stanie również otrzymać dodatkowe przedmioty, a także Craftyliony.

Aktywność na forum - Aktualnie jest on niedostępny, ale gdy tylko zostanie wprowadzony każdy z was po integracji konta gry z forum otrzyma nagrody za aktywne uczestnictwo w życiu naszego forum.

Jeżeli masz jakieś pytania pamiętaj o możliwości zgłoszenia ich poprzez /zglos wiadomość